5 Employer Branding -trendiä, jotka tulee tietää vuonna 2025

Magnet Awards -kilpailu kerää huhti­kuussa yhteen Suomen EB-ammattilaiset, palkitsee vuoden vaikuttavimmat teot ja tarjoaa inspiraatiota tulevaan. Katso mitkä viisi kovinta trendiä sinunkin kannattaa huomioida – ja kuinka ne ovat esillä Magnet Awards -tapahtumassa.
Kuva Magnet Awards -tilaisuudesta

Kuva: Petri Mast

Magnet Awards -tapahtuman tämän vuoden teema on “EB Impact: Where Influence Meets Strategy”, ja mukana on joukko huippupuhujia, jotka valottavat uusimpia tapoja tehdä työnantajabrändiä.

Lue alta, mitkä viisi kovinta trendiä sinunkin kannattaa ottaa huomioon – ja kuinka ne ovat esillä Magnet Awards -tapahtumassa.

1. Työnantajabrändin ROI ja mittaaminen

Kuten kaikkea liiketoimintaa, myös EB-työtä ja sen tuloksia on tärkeää mitata. UBS:n Jonna Sjövall kertoo Key Note -puheessaan ”Why EB practitioners fail – the difficult conversation about ROI”, kuinka työnantajabrändille varmistetaan johdon tuki ja sitoutuminen.

2. Data ohjaa rekrytointimarkkinointia

Dataa seuraamalla ja analysoimalla rekrytointimarkkinointia voi ohjata ja tehostaa. Kuinka se tehdään käytännössä? Tähän paneudutaan kokeneen rekrytointimarkkinoinnin asiantuntijan Chris Woodsin puheenvuorossa ”Storytelling Meets Strategy: Using Data to Transform Recruitment Marketing”.

3. Tekoäly mukana EB-työssä

Tekoäly (AI) on jo nyt osa monien yritysten arkea – niin myös rekrytoinnissa. Mutta kuinka siitä saa parhaat tehot irti työnantajabrändin rakentamisessa? Tähän tarttuvat Microsoftin Tiina Rolig ja Wärtsilän Jenny Moran esityksessään ”Employer Branding in the age of AI”.

4. Panostukset luoviin rekrytointikampanjoihin

Strategisesti rakennetut ja kohdennetut rekrytointikampanjat ovat keino tuoda työnantajabrändiä käytäntöön.

Magnet Awardsin Best Recruitment Marketing Campaign, sponsored by Jobly -sarjassa palkitaan kampanjat, jotka ovat onnistuneet erottautumaan sekä sisäisesti että ulkoisesti. Kampanjan on tavoitettava oikea kohdeyleisö ja samalla vahvistettava työnantajabrändiä – kaiken kruunaa konkreettiset, mitattavat tulokset.

Nämä kampanjat osoittavat, ettei rekrytointi ole pelkkää ilmoittelua, vaan vahvaa brändistrategiaa ja luovaa markkinointia, joka vahvistaa organisaation vetovoimaa.

5. Kestotrendi: Työnantajabrändi rakentuu sisältä ulospäin

Työnantajabrändi ei koskaan rakennu pelkästään ulkoisen viestinnän varaan. Kaikki lähtee organisaation sisältä. Koko tapahtuman teema ”EB Impact: Where Influence Meets Strategy” kiteyttää tämän lähestymistavan: vahvin vaikutus syntyy silloin, kun yrityksen sisäiset rakenteet, kulttuuri ja arvot tukevat yhtenäistä viestiä ulospäin.

Kaikki valmiina Magnet Awards -tunnelmaan

Magnet Awards järjestetään Helsingissä 10. huhtikuuta 2025. Se on yksi vuoden tärkeimmistä tilaisuuksista verkostoitua muiden alan ammattilaisten kanssa. Tapahtuma tarjoaa inspiroivia puheita, uusia ja vanhoja tuttuja sekä ainutlaatuisia oppimistilaisuuksia.

Lue lisää ja ilmoittaudu – tehdään yhdessä suomalaisesta työnantajakentästä entistä vetovoimaisempi!

Lue myös: Magnet Awards 2025: Uutta virtaa työnantajabrändiin – inspiroidu ja verkostoidu huippupuhujien johdolla
Lue myös: Magnet Awards nostaa nyt rekrytointimarkkinoinnin valokeilaan