Magnet Awards kerää Suomen EB-ammattilaiset yhteen – uusi palkintokategoria tuo mukaan rekrytointimarkkinoinnin

Magnet Awards -palkintogaalassa palkitaan viime vuoden upeimmat employer branding -ammattilaiset ja teot. Huhtikuussa järjestettävä tapahtuma pidetään nyt kolmatta kertaa Suomessa.
Jo pitkään Norjassa ja Ruotsissa järjestetyn tapahtuman ovat tuoneet Suomeen konsulttiyhtiöt Universum, Miltton, Instar ja Finders Seekers. Magnet Awardsin pääsponsori on työnhakupalvelu Jobly.
– Magnet Awardsin perimmäisenä tarkoituksena on kasvattaa työnantajamielikuvan parissa tehtävän työn merkitystä Suomessa. Työnantajien on tärkeä ymmärtää, miten bisneskriittistä on tehdä töitä työnantajamielikuvan eteen sekä sisäisesti että ulkoisesti, kertoo Universumin Mika Sallinen.
Kilpailussa ovat aiempina vuosina menestyneet rohkeat toteutukset, jotka ovat herättäneet huomiota sisäisesti ja ulkoisesti.
Tämän vuoden teemana on EB Impact: Where Influence Meets Strategy. Töitä ja ammattilaisia voi asettaa ehdolle 14. helmikuuta asti. Itse tapahtuma järjestetään 10. huhtikuuta 2025.
Uusi kategoria tuo mukaan rekrytointimarkkinoinnin
Tänä vuonna mukana on uusi kategoria: Best Recruitment Marketing Campaign, sponsored by Jobly. Kategoriassa etsitään parhaita rekrytointimarkkinoinnin kampanjoita, jotka ovat luovasti ja strategisesti kohdennettu, vahvistavat työnantajabrändiä ja tuottavat mitattavia rekrytointituloksia.
Yhteensä kategorioita on kahdeksan, jotka kattavat EB-työn eri osa-alueet. Pääpalkinnosta Most Magnetic Employer Brand kilpailevat eri kategorioiden voittajat.
Kilpailun tarkoituksena on tuoda esiin töitä, jotka eivät ainoastaan osoita korkeaa strategista ja luovaa tasoa, vaan myös tuottavat mitattavia tuloksia.
Tuomaristo pisteyttää jokaisen ilmoitetun työn eri osa-alueita, joiden perusteella valitaan short listit ja lopulta voittajat. Pääpalkinnossa puolestaan otetaan huomioon paitsi kokonaispistemäärä myös tuomariston näkemys vaikutuksesta isommassa kuvassa.
Tapahtumassa on luvassa näkyvyyttä shortlistille päässeille töille, sekä inspiraatiota ja uusia tuttavuuksia kaikille työnantajabrändityöstä kiinnostuneille.