You are here

Delete tavoitti 80 000 työnhakijaa sisältömarkkinoinnilla – ”Rekrytoinnissa täytyy pysyä pinnalla”

Puhdistuspalveluita tarjoava Delete onnistui kasvattamaan rekrytointitehoaan panostamalla työnantajabrändiin (Employer Branding, työnantajamielikuva) sisältömarkkinoinnin avulla. Yhteistyö Jobly-työnhakupalvelun kanssa johti menestyksekkääseen työnantajabrändikampanjaan Iltalehdessä, joka tavoitti yli 80 000 lukukertaa aktiivisilta ja passiivisilta työnhakijoilta.
Deleten toteutti menestyneen sisältömarkkinointikampanjan Joblyn kanssa.

Puhdistuspalveluita tarjoava Delete sai kaivattua lisätehoa rekrytointiinsa panostamalla työnantajabrändiin (Employer Branding, työnantajamielikuva) sisältömarkkinoinnilla. Työnhakupalvelu Joblysta löytyi asiantuntemus kampanjanhallintaan, sisällöntuotanto ja laaja medianäkyvyys saman katon alta.

– Meillä oli keväällä edessä tilanne, että olimme rekrytoimassa useita kymmeniä uusia tekijöitä ja tarvitsimme sitä varten voimakasta näkyvyyttä. Aloimme etsiä ratkaisua yhdessä Joblyn yhteyshenkilömme Jutta Raution kanssa, kertoo Deleten HR Manager Kati Manninen.

Koska rekrytarve oli suuri, oli näkyvyyden oltava yhtä lailla laajaa. Ratkaisuksi valikoitui työnantajabrändikampanja Iltalehdessä. Joblyn kanssa Alma Mediaan kuuluva Iltalehti tavoittaa viikottain yli 3 miljoonaa suomalaista.
Yhteistyön tuloksena syntyi sisältömarkkinointijuttu Tuomas pääsee työssään paikkoihin, joihin harva pääsee – kun asenne on kunnossa, töitä kyllä riittää, ja se näkyy myös palkkapussissa. Kampanja oli menestys – artikkeli tavoitti yli 80 000 lukukertaa aktiivisilta ja passiivisilta työnhakijoilta.

Jutussa Deleten työntekijät Tuomas Jokinen ja Juuso Haarala kertovat uratarinansa. Heidän kertomuksensa avaavat yrityksen kulttuuria ja etenemismahdollisuuksia. Jokinen kertoo, kuinka työnantaja tarjosi hänelle koulutuksen ja kustansi C-kortin. Sittemmin hän on edennyt työnjohtajan tehtäviin yrityksessä.

Kun työntekijät pääsevät itse ääneen, välittyy tiimien henki ja työpaikan kulttuuri aidosti lukijalle. Jutussa kerrotaan rehellisesti, että työ on ajoittain rankkaa, mutta myös erittäin palkitsevaa.

– Ei tämä ihan pelkästään sitä ole, että roikutaan jossain korkealla, välillä tulee helpompiakin keikkoja, kuten kaivojen tyhjennyksiä. Tämä on monipuolista hommaa, eikä takuulla tule tylsää, Haarala sanoo jutussa.

Yksi seikka yllätti

Joblyn Employer Branding -asiantuntija Kirsi Pihkanen tuli jo varhaisessa vaiheessa mukaan luotsaamaan kampanjaa. Prosessi lähti liikkeelle siitä, että Manninen etsi sopivat haastateltavat juttua varten. Sitten Joblyn sisältömarkkinointiin erikoistunut toimittaja teki haastattelut ja kuvasi haastateltavat.

– Editoimme yhdessä artikkelia ja hioimme siitä toimivan kokonaisuuden. Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen. Artikkeli on meidän näköisemme ja kuvastaa sitä rentoa työyhteisöä, joka meillä on, Manninen sanoo.

Kiitosta saa myös Joblyn tiimi. Manninen toivookin jatkoa yhteistyölle.

– Yhteistyö sujui todella hyvin ja sujuvasti osapuolten kesken. Erityisesti Jutta on hyvä asiantuntija ja aito persoona, hän sanoo.

Yksi asia sai kuitenkin Mannisen yllättymään.

– Olemme saaneet valtavasti hyvää palautetta lukijoilta ja työnhakijoilta. Artikkeli on selvästi vaikuttanut, hän iloitsee.

Mannisen mukaan sisältömarkkinointi on tehokas keino parantaa rekrytointituloksia ja työnantajamielikuvaa.

– Rekrytoinnissa täytyy pysyä pinnalla, hän kiteyttää.

Lue Deleten menestynyt sisältömarkkinointijuttu täällä.

Työnantajabrändi kuntoon Joblyn kanssa

Investoi nykyiseen henkilöstöön ja tulevaisuuden tekijöihin. Employer branding tekee yrityksestäsi houkuttelevan ja sitouttaa työntekijöitä. Joblysta saat saman katon alta sekä tuotannon että Suomen kattavimmat jakelukanavat sisällöille. Lue lisää.

 

Lue myös: Kuinka tuloksellinen työnantajakampanja syntyy?
Lue myös: Työnhakija ei enää nöyristele – ovatko CV:t ja hakemuskirjeet pian historiaa?
Lue myös: Rekrytointihaasteet eivät ole helpottumassa – talouden epävarmuus luo painetta osaajien houkuttelemiseen