Skip to main content

Erityisasiantuntija (ratkaisuarkkitehti)

Haluatko olla mukana vauhdittamassa oikeushallinnon digitalisaatiota yhteiskunnallisesti merkittävässä ja nopeasti kehittyvässä ympäristössä? Ratkaisuarkkitehti tai toiminnan kehittäjä – tule rakentamaan digitaalista yhteiskuntaa kanssamme!

Tehtävän kuvaus

Haemme Oikeusrekisterikeskukseen (ORK) ratkaisuarkkitehtiä ja toiminnan kehittäjää vahvistamaan virastomme osaamista.

Tässä monipuolisessa ja vaikuttavassa tehtävässä:

  • Johdat ja ohjaat hallinnonalan palveluiden ja tietojärjestelmien kehittämistä.
  • Fasilitoit digisuunnitelmatyötä ja edistät kehitysohjelmien mukaisia kokonaisuuksia.
  • Edistät kehittämisideoita liiketoiminta- ja palvelumuotoilun sekä ratkaisusuunnittelun keinoin.
  • Toteutat vaativia selvitys- ja kehittämistehtäviä yhdessä sidosryhmien kanssa.
  • Toimit yhteistyössä ulkoisten kumppaneiden kanssa ohjaten heidän työskentelyään.

Toimit osana neljän hengen tiimiä ja raportoit työssäsi yksikönpäällikölle. Kehitämme tiimin tehtäväkenttää aktiivisesti - pääset siis aidosti muovaamaan roolin sisältöä oman asiantuntemuksesi pohjalta.

Monipuolisessa roolissasi olet avainasemassa IT:n ja oikeushallinnon yhteensovittamisessa. Pääset kehittämään palveluita ja toimintaa strategisella ja käytännönläheisellä otteella. ORK:ssa saat soveltaa ja kehittää erityisosaamistasi sekä toteuttaa visiotasi yhteisen hyvän eteen.

Säädetyt kelpoisuus- ja kielitaitovaatimukset

Ei erikseen säädettyjä kelpoisuusehtoja.

Suomi

  • Suullinen osaaminen: Erinomainen
  • Kirjallinen osaaminen: Erinomainen
  • Ymmärtäminen: Erinomainen

Englanti

  • Suullinen osaaminen: Erinomainen
  • Kirjallinen osaaminen: Erinomainen
  • Ymmärtäminen: Erinomainen

Ruotsi

  • Suullinen osaaminen: Tyydyttävä
  • Kirjallinen osaaminen: Tyydyttävä
  • Ymmärtäminen: Tyydyttävä

Hakijalta odotamme

Sinulla on

  • soveltuva ylempi korkeakoulututkinto tai vastaava työkokemuksen kautta hankittu osaaminen
  • vahvaa kokemusta toiminnan ja tietojärjestelmien kehittämisestä
  • kokemusta toiminnan ja IT-kehittämistarpeiden kartoittamisesta, analysoinnista ja jalostamisesta ratkaisuiksi ja toteutussuunnitelmiksi
  • ymmärrystä digitaalisten ratkaisujen mahdollisuuksista
  • kokemusta muotoilu- ja suunnittelumenetelmistä sekä projektien suunnittelusta

Työskentelytavat ja osaaminen, joita arvostamme

  • itsenäinen ja ratkaisukeskeinen työote
  • valmentava johtamistyyli ja asiakaspalveluhenkisyys
  • erinomaiset yhteistyö-, vuorovaikutus- ja viestintätaidot
  • kyky ajatella kokonaisuuksia, mutta myös tarttua toimeen käytännön tasolla
  • hyvät päätöksenteko- ja organisointitaidot

Eduksesi voidaan lukea

  • tuntemus valtion tietohallinnon toimintaympäristöstä ja työvälineistä
  • kokemus IT-organisaatioista ja muista voimakkaan kehittämisen ympäristöistä
  • kokemus suunnittelu- ja toteutusprojekteista, jotka ovat johtaneet toimiviin ratkaisuihin
  • ICT-arkkitehtuurin suunnittelukokemus

Tarjoamme sinulle

Me tarjoamme työntekijöillemme kattavan työterveyshuollon, joustavat hybridityömahdollisuudet, lounastuen, kulttuuri- ja liikuntasetelit sekä hyvät kouluttautumismahdollisuudet.

Selvitykset

Virkaan tai tehtävään valittavasta henkilöstä voidaan tehdä hakijan suostumuksella henkilöturvallisuusselvitys (turvallisuusselvityslaki 726/2014).

Turvallisuusselvitysmenettelystä ja selvityksen kohteen oikeuksista löytyy tarkempia tietoja osoitteessa www.supo.fi.

Yhteystietomme

Lisätietoja tehtävästä antaa yksikönpäällikkö Timo Ala-Fossi, puhelinaikana ke 23.7 klo 12-13, puh. +358 50 3704 781.

Hakemuksen lähettäminen

Toivomme hakemukset ensisijaisesti sähköisinä Valtiolle.fi-palvelun kautta. Voit kuitenkin hakea tätä työpaikkaa myös toimittamalla hakemuksesi kirjaamon postiosoitteeseen. Sekä hakemuksessa että kirjekuoressa tulee mainita haettavan tehtävän ID-numero. Kirjeen tulee olla perillä hakuajan päättymiseen mennessä.

  • Oikeusrekisterikeskus kirjaamo

PL 157
13101 Hämeenlinna

Työnantaja

Oikeusrekisterikeskus (ORK) on oikeusministeriön hallinnonalainen asiantuntijavirasto. Vastaamme oikeushallinnon järjestelmien digikehittämisestä ja ylläpidosta sekä rekisterinpidosta, tiedonhallinnasta ja varallisuusrangaistusten täytäntöönpanosta.

Meillä ORK:ssa työskentelee n. 250 henkilöä erilaisilla osaamis- ja koulutustaustoilla. Toimintaamme ohjaavat arvomme ovat vastuullisuus, yhteisöllisyys, edelläkävijyys ja asiakaskeskeinen tuloksellisuus. ORK kehittää ratkaisuja, joilla edetään kohti visiota: sujuvaa digitaalista oikeudenhoitoa.

Meillä työskentelet innostavassa ilmapiirissä yhteiskunnallisesti merkittävien asioiden parissa. Haluamme, että viihdyt työssäsi ja kehityt kanssamme.

www.oikeusrekisterikeskus.fi

www.linkedin.com/company/oikeusrekisterikeskus

www.instagram.com/oikeusrekisterikeskus

#töissäORKssa

Sijainti
Wetterhoffinkatu 2, 13100 Hämeenlinna

Tehtävän tiedot

Lisätietoja: Tehtävä edellyttää erinomaista suullista ja kirjallista suomen kielen taitoa, erinomaista englannin kielen taitoa sekä tyydyttävää ruotsin kielen suullista ja kirjallista taitoa.

Arvostamme yhdenvertaisuutta ja monimuotoisuutta työyhteisössämme. Toivomme hakijoiksi eri-ikäisiä, eri sukupuolia olevia ja eri taustoista tulevia henkilöitä.

Ensimmäisen kierroksen haastattelut toteutetaan Teamsillä viikolla 35. Toisen kierroksen haastattelut järjestetään viikolla 36 ja soveltuvuusarvioinnit toteutetaan viikoilla 37-38. Rekrytointiprosessi toteutetaan yhteistyössä MPS:n kanssa.

Tehtävän taso: Asiantuntijataso

Etätyö: Mahdollisuus työskennellä osittain etänä

Etätyön kuvaus: Tehtävän virkapaikka on Hämeenlinna, mutta meillä on työntekijöitä ympäri Suomen. Hybridityömallimme sisältää paikkariippumattoman etätyön sekä lähikohtaamisia työkavereiden, asiakkaiden ja verkostojen kanssa (keskimäärin 1-2 päivää/viikko). Huomioimme ORK:ssa joustavasti henkilöstömme erilaiset elämäntilanteet.

Virka perustettu: Virka on viraston yhteinen.

Työaikamuoto: Virastotyöaika

Lisätietoja työajoista: 7 t 15 min/päivä, liukuva työaika

Koeaika: Tehtävän täytössä voidaan soveltaa enintään kuuden (6 kk) kuukauden koeaikaa.

Palkkatiedot: Tehtäväkohtainen peruspalkka on vaativuustasolla 19M (4708,95 e/kk). Lisäksi maksamme henkilökohtaiseen suoritukseen perustuvaa palkanosaa. Aloituspalkka sijoittuu välille n. 5600 - 5900 e/kk.

Ota yhteyttä:

Puhelin:
029 56 65631

Sijainti: Wetterhoffinkatu 2, Hämeenlinna

 

Oikeusrekisterikeskus

Oikeusrekisterikeskus (ORK) on oikeusministeriön hallinnonalainen asiantuntijavirasto. Vastaamme oikeushallinnon järjestelmien digikehittämisestä ja ylläpidosta sekä rekisterinpidosta, tiedonhallinnasta ja varallisuusrangaistusten täytäntöönpanosta. Meillä ORK:ssa työskentelee n. 250 henkilöä erilaisilla osaamis- ja koulutustaustoilla. Toimintaamme ohjaavat arvomme ovat vastuullisuus, yhteisöllisyys, edelläkävijyys ja asiakaskeskeinen tuloksellisuus. ORK kehittää ratkaisuja, joilla edetään kohti visiota: sujuvaa digitaalista oikeudenhoitoa. Meillä työskentelet innostavassa ilmapiirissä yhteiskunnallisesti merkittävien asioiden parissa. Haluamme, että viihdyt työssäsi ja kehityt kanssamme. #töissäORKssa

Haluatko suosituksia samankaltaisista työpaikoista sähköpostitse?Tilaa hakuvahti
Haluatko suosituksia samankaltaisista työpaikoista sähköpostitse?Tilaa hakuvahti