Haluatko olla mukana vauhdittamassa oikeushallinnon digitalisaatiota yhteiskunnallisesti merkittävässä ja nopeasti kehittyvässä ympäristössä? Ratkaisuarkkitehti tai toiminnan kehittäjä – tule rakentamaan digitaalista yhteiskuntaa kanssamme!
Tehtävän kuvaus
Haemme Oikeusrekisterikeskukseen (ORK) ratkaisuarkkitehtiä ja toiminnan kehittäjää vahvistamaan virastomme osaamista.
Tässä monipuolisessa ja vaikuttavassa tehtävässä:
- Johdat ja ohjaat hallinnonalan palveluiden ja tietojärjestelmien kehittämistä.
- Fasilitoit digisuunnitelmatyötä ja edistät kehitysohjelmien mukaisia kokonaisuuksia.
- Edistät kehittämisideoita liiketoiminta- ja palvelumuotoilun sekä ratkaisusuunnittelun keinoin.
- Toteutat vaativia selvitys- ja kehittämistehtäviä yhdessä sidosryhmien kanssa.
- Toimit yhteistyössä ulkoisten kumppaneiden kanssa ohjaten heidän työskentelyään.
Toimit osana neljän hengen tiimiä ja raportoit työssäsi yksikönpäällikölle. Kehitämme tiimin tehtäväkenttää aktiivisesti - pääset siis aidosti muovaamaan roolin sisältöä oman asiantuntemuksesi pohjalta.
Monipuolisessa roolissasi olet avainasemassa IT:n ja oikeushallinnon yhteensovittamisessa. Pääset kehittämään palveluita ja toimintaa strategisella ja käytännönläheisellä otteella. ORK:ssa saat soveltaa ja kehittää erityisosaamistasi sekä toteuttaa visiotasi yhteisen hyvän eteen.
Säädetyt kelpoisuus- ja kielitaitovaatimukset
Ei erikseen säädettyjä kelpoisuusehtoja.
Suomi
- Suullinen osaaminen: Erinomainen
- Kirjallinen osaaminen: Erinomainen
- Ymmärtäminen: Erinomainen
Englanti
- Suullinen osaaminen: Erinomainen
- Kirjallinen osaaminen: Erinomainen
- Ymmärtäminen: Erinomainen
Ruotsi
- Suullinen osaaminen: Tyydyttävä
- Kirjallinen osaaminen: Tyydyttävä
- Ymmärtäminen: Tyydyttävä
Hakijalta odotamme
Sinulla on
- soveltuva ylempi korkeakoulututkinto tai vastaava työkokemuksen kautta hankittu osaaminen
- vahvaa kokemusta toiminnan ja tietojärjestelmien kehittämisestä
- kokemusta toiminnan ja IT-kehittämistarpeiden kartoittamisesta, analysoinnista ja jalostamisesta ratkaisuiksi ja toteutussuunnitelmiksi
- ymmärrystä digitaalisten ratkaisujen mahdollisuuksista
- kokemusta muotoilu- ja suunnittelumenetelmistä sekä projektien suunnittelusta
Työskentelytavat ja osaaminen, joita arvostamme
- itsenäinen ja ratkaisukeskeinen työote
- valmentava johtamistyyli ja asiakaspalveluhenkisyys
- erinomaiset yhteistyö-, vuorovaikutus- ja viestintätaidot
- kyky ajatella kokonaisuuksia, mutta myös tarttua toimeen käytännön tasolla
- hyvät päätöksenteko- ja organisointitaidot
Eduksesi voidaan lukea
- tuntemus valtion tietohallinnon toimintaympäristöstä ja työvälineistä
- kokemus IT-organisaatioista ja muista voimakkaan kehittämisen ympäristöistä
- kokemus suunnittelu- ja toteutusprojekteista, jotka ovat johtaneet toimiviin ratkaisuihin
- ICT-arkkitehtuurin suunnittelukokemus
Tarjoamme sinulle
Me tarjoamme työntekijöillemme kattavan työterveyshuollon, joustavat hybridityömahdollisuudet, lounastuen, kulttuuri- ja liikuntasetelit sekä hyvät kouluttautumismahdollisuudet.
Selvitykset
Virkaan tai tehtävään valittavasta henkilöstä voidaan tehdä hakijan suostumuksella henkilöturvallisuusselvitys (turvallisuusselvityslaki 726/2014).
Turvallisuusselvitysmenettelystä ja selvityksen kohteen oikeuksista löytyy tarkempia tietoja osoitteessa www.supo.fi.
Yhteystietomme
Lisätietoja tehtävästä antaa yksikönpäällikkö Timo Ala-Fossi, puhelinaikana ke 23.7 klo 12-13, puh. +358 50 3704 781.
Hakemuksen lähettäminen
Toivomme hakemukset ensisijaisesti sähköisinä Valtiolle.fi-palvelun kautta. Voit kuitenkin hakea tätä työpaikkaa myös toimittamalla hakemuksesi kirjaamon postiosoitteeseen. Sekä hakemuksessa että kirjekuoressa tulee mainita haettavan tehtävän ID-numero. Kirjeen tulee olla perillä hakuajan päättymiseen mennessä.
- Oikeusrekisterikeskus kirjaamo
PL 157
13101 Hämeenlinna
Työnantaja
Oikeusrekisterikeskus (ORK) on oikeusministeriön hallinnonalainen asiantuntijavirasto. Vastaamme oikeushallinnon järjestelmien digikehittämisestä ja ylläpidosta sekä rekisterinpidosta, tiedonhallinnasta ja varallisuusrangaistusten täytäntöönpanosta.
Meillä ORK:ssa työskentelee n. 250 henkilöä erilaisilla osaamis- ja koulutustaustoilla. Toimintaamme ohjaavat arvomme ovat vastuullisuus, yhteisöllisyys, edelläkävijyys ja asiakaskeskeinen tuloksellisuus. ORK kehittää ratkaisuja, joilla edetään kohti visiota: sujuvaa digitaalista oikeudenhoitoa.
Meillä työskentelet innostavassa ilmapiirissä yhteiskunnallisesti merkittävien asioiden parissa. Haluamme, että viihdyt työssäsi ja kehityt kanssamme.
www.linkedin.com/company/oikeusrekisterikeskus
www.instagram.com/oikeusrekisterikeskus
#töissäORKssa
Sijainti
Wetterhoffinkatu 2, 13100 Hämeenlinna
Tehtävän tiedot
Lisätietoja: Tehtävä edellyttää erinomaista suullista ja kirjallista suomen kielen taitoa, erinomaista englannin kielen taitoa sekä tyydyttävää ruotsin kielen suullista ja kirjallista taitoa.
Arvostamme yhdenvertaisuutta ja monimuotoisuutta työyhteisössämme. Toivomme hakijoiksi eri-ikäisiä, eri sukupuolia olevia ja eri taustoista tulevia henkilöitä.
Ensimmäisen kierroksen haastattelut toteutetaan Teamsillä viikolla 35. Toisen kierroksen haastattelut järjestetään viikolla 36 ja soveltuvuusarvioinnit toteutetaan viikoilla 37-38. Rekrytointiprosessi toteutetaan yhteistyössä MPS:n kanssa.
Tehtävän taso: Asiantuntijataso
Etätyö: Mahdollisuus työskennellä osittain etänä
Etätyön kuvaus: Tehtävän virkapaikka on Hämeenlinna, mutta meillä on työntekijöitä ympäri Suomen. Hybridityömallimme sisältää paikkariippumattoman etätyön sekä lähikohtaamisia työkavereiden, asiakkaiden ja verkostojen kanssa (keskimäärin 1-2 päivää/viikko). Huomioimme ORK:ssa joustavasti henkilöstömme erilaiset elämäntilanteet.
Virka perustettu: Virka on viraston yhteinen.
Työaikamuoto: Virastotyöaika
Lisätietoja työajoista: 7 t 15 min/päivä, liukuva työaika
Koeaika: Tehtävän täytössä voidaan soveltaa enintään kuuden (6 kk) kuukauden koeaikaa.
Palkkatiedot: Tehtäväkohtainen peruspalkka on vaativuustasolla 19M (4708,95 e/kk). Lisäksi maksamme henkilökohtaiseen suoritukseen perustuvaa palkanosaa. Aloituspalkka sijoittuu välille n. 5600 - 5900 e/kk.
Ota yhteyttä:
Oikeusrekisterikeskus
Oikeusrekisterikeskus (ORK) on oikeusministeriön hallinnonalainen asiantuntijavirasto. Vastaamme oikeushallinnon järjestelmien digikehittämisestä ja ylläpidosta sekä rekisterinpidosta, tiedonhallinnasta ja varallisuusrangaistusten täytäntöönpanosta. Meillä ORK:ssa työskentelee n. 250 henkilöä erilaisilla osaamis- ja koulutustaustoilla. Toimintaamme ohjaavat arvomme ovat vastuullisuus, yhteisöllisyys, edelläkävijyys ja asiakaskeskeinen tuloksellisuus. ORK kehittää ratkaisuja, joilla edetään kohti visiota: sujuvaa digitaalista oikeudenhoitoa. Meillä työskentelet innostavassa ilmapiirissä yhteiskunnallisesti merkittävien asioiden parissa. Haluamme, että viihdyt työssäsi ja kehityt kanssamme. #töissäORKssa