Skip to main content

Huutokaupat.com - Markkinointipäällikkö

Olemme rekrytoimassa Huutokaupat.com:ille markkinointipäällikköä vastaamaan valittujen huutokauppapalveluiden markkinoinnista. Huutokaupat.com tuoteryhmiä ovat:

  • Ajoneuvot ja muut menopelit
  • Raskaat työkoneet
  • Käyttötavarat 
  • Kiinteistöt

Tulet ottamaan vastuun kahden tuoteryhmän markkinoinnista.  Tuoteryhmät tullaan jakamaan myöhemmin valitun henkilön ja kollegana toimivan markkinointipäällikkö Teemun kesken. 

Haluatko olla mukana rakentamassa Suomen kiinnostavimman kauppapaikan, Huutokaupat.comin, markkinointia ja kasvua?  

Tärkeimmät tehtävät ja karkea ajankäyttö prosentteina

  • Sinun vastuullasi olevien huutokauppapalveluiden markkinoinnin strategien ja taktinen suunnittelu (B2C ja B2B) -  30%
  • Markkinoinnin konseptien ja toimenpiteiden luominen ja luovan suunnittelun johtaminen  - 40%
  • Markkinoinnin yhteyshenkilö liiketoiminnalle -  10%
  • Tulosten analysointi, raportointi ja korjaavat toimenpiteet - 10%
  • Digimarkkinointikumppanin ja muiden kumppanien työn johtaminen -  10%

Sopiva kokemus ja osaaminen tehtävään

Osaaminen

  • Tunnet markkinointikanavat ja etenkin digimarkkinoinnin kanavat ja keinot erittäin hyvin
  • Olet idearikas ja pystyt suunnittelemaan ja toteuttamaan sekä isompia markkinoinnin kokonaisuuksia että pienempiä toimenpiteitä
  • Ohjaat markkinointia dataan pohjautuen ja analysoit tuloksia 
  • Olet tulosnälkäinen kehittäjä
  • Pystyt laittamaan kädet saveen, suunnittelemaan mainonnan konsepteja ja tuottamaan sisältöjä
  • Tekoälyn hyödyntäminen katsotaan eduksi
  • Sinulla on hyvä suomen kielen taito
  • Itsenäinen työskentely, kokonaisuuksien kehittäminen ja toteuttaminen on sinulle tuttua
  • Sinulla on hyvä projektinjohtokyky
  • Sinulla on hyvät ihmissuhdetaidot ja työskentelet luontevasti tiimin, liiketoiminnan ja kumppaneiden kanssa
  • Olet tottunut työskentelemään liiketoiminnan/myynnin kanssa

Kokemus

  • + 5 vuotta työkokemusta ja pari vuotta oman vastuualueen hoitamisesta
  • B2C ja B2B -kokemusta
  • Verkkokauppamarkkinointi on vahva etu
  • Näyttöä tuloksellisesta markkinoinnista

Lisäksi tarpeellisia kykyjä ja vahvuuksia ovat: 

  • Hoidat oman vastuualueesi itsenäisesti, mutta työskentelet samalla koko ajan tiiviisti tiiminä ja kumppaneiden kanssa.
  • Olet järjestelmällinen ja hyvä koordinoimaan kokonaisuuksia, ja langat pysyvät sinulla käsissä kaikissa tilanteissa.
  • Olet kehitys- ja tulosorientoitunut.
  • Hoidat työsi Me hoidetaan -asenteella

Markkinoinnin tekninen osaaminen ja työkalut

  • Tässä tehtävässä ei tarvita graafisia taitoja, vaan analyyttisen markkinoinnin työkalujen osaaminen on olennaisempaa.
  • SEO ymmärrys ja Google Analyticsin käyttö ja tulkitseminen on arkea sekä erilaisen sosiaalisen median analytiikkatyökalujen käyttäminen
  • Nettisivualustan päivittäminen (huutokaupat.com) 
  • Tiimillä käytössä lisäksi sisäisiä BI-työkaluja, sekä esimerkiksi Trello ja Jira.
  • CRM-järjestelmänä toimii Hubspot, jonka markkinointiautomaation osaaminen on etu. 

Tiimi

  • Markkinointipäällikkö tulee työskentelemään Katri Eskelisen johtajamassa markkinoinnin ja viestinnän tiimissä
  • Oma tiimi: Markkinointi- ja viestintäjohtaja, 1 markkinointipäällikkö (vastaava rooli kuin haettava) 2 markkinoinnin asiantuntijaa, 1 viestinnän asiantuntija.
  • Tärkeimmät sidosryhmät: Liiketoimintapäälliköt, digimarkkinointitoimisto

Odotusarvo lyhyen ja pitkän aikavälin tavoitteista

1-6 kuukautta

  • oman vastuualueen markkinoinnin kokonaiskuvan muodostaminen ja haltuunotto
  • markkinoinnin tulosten analysointi ja raportointi 
  • vuoden 2025 markkinoinnin suunnittelu liiketoiminnan kanssa

6-24 kuukautta:

  • oman vastuualueen markkinoinnin kehittäminen
  • vuosisuunnitelman toteuttaminen, analysointi ja optimointi
  • huutaja- ja ilmoittajahankinta

24kk-->

  • yrityksen kasvustrategien tukeminen markkinoinnin keinoin

Mitä haasteita tehtävä tarjoaa?

  • Aidosti mielenkiintoinen verkkohuutokauppa, joka tarjoaa jatkuvasti uusiutuvaa sisältöjä sekä monipuolisuutta.
  • Oppimispolun markkinoinnin ja verkkokaupan maailmassa.
  • Liiketoiminnan kasvun myötä mahdollisuus päästä näyttämään omaa osaamista ja kasvattaa vastuualuetta.
  • Olla mukana vastuullisessa liiketoiminnassa, jossa kierrätetään tuotteita niitä tarvitseville.
  • Organisaatio, jossa rento tekemisen meininki ja työssä viihdytään.

Sijainti / Etätyöt / Matkustaminen

  • Ideaalinen sijainti PK-seudulla
  • Toimitilat Helsingissä Ruoholahdessa, Porkkalankatu 5 7. krs, 00180 Helsinki
  • Hybridityöskentely mahdollista, mutta vähintään 1 päivä viikossa toimistolla läsnäoloa. 
  • Matkustamista vähän. Mahdollisesti joku messu tai asiakaskäynti.

Miksi meille töihin?

  • Meillä on maailman paras työporukka sekä Suomen kiinnostavin ja uniikein kauppapaikka. Asiat hoituvat ammattitaidolla asiakkaiden tarpeet kärkenä, yhdessä toisia kunnioittaen ja huumorilla höystettynä. Meillä töiden tekeminen on tehokkaan lisäksi myös hauskaa, ja kollegoilta saat aina tukea ja sparrausta. 
  • Työ ei ole pelkkää arkista puurtamista, kun lähdet mukaan henkilöstön Mezzis-kerhoon ja heittäydyt aktiviteettien pyörteisiin, pidät tauon pelihuoneessa biljardin tai ilmakiekon parissa, lähdet vuotuiselle kuumailmapallolennolle ja heität löylyt toimiston saunassa.
  • Yllä mainittujen lisäksi työsuhde-etuihin kuuluvat puhelinetu, Smartum lounas-, liikunta- ja kulttuuri-, hieronta- sekä työmatkaedut, työsuhdepyöräetuus, GreenFit Ruoholahden alennettu kuukausihinta, ilmaiset välipalat toimistolla sekä kattava työterveyshuolto Pihlajalinnassa.

Rekrytointiprosessi ja aikataulut

  • Hakuaika 26.6-4.8. 2024.
  • Hakuaika päättyy 4.8.2024
  • 1. kierroksen haastattelut EXE:n rekrytointikonsultin kanssa 7.-9.8. teamsilla
  • 2.kierroksen haastattelut 12.8. 9-16 ja 13.8 klo 9-13.00 EXE:n konsultin ja Katri Eskelisen kanssa
  • Jatkohaastattelut livetapaamisina elokuun aikana.
  • HUOM. Luemme hakemuksia läpi jo heinäkuun aikana, ja saatamme edetä potentiaalisten kandidaattien kanssa ennen varsinaisen hakuajan päättymistä. Joten älä jätä hakemista deadlineen.

Aloitus tehtävässä mahdollisimman nopeasti, valittavan henkilön irtisanomisajan puitteissa.

Lisätietoja tehtävästä antaa Mezzoforten Markkinointi- ja viestintäjohtaja Katri Eskelinen p. +358 40 563 2342 seuraavina ajankohtina:

  • 4.7. klo 14-15
  • 9.7. klo 15-16
  • 12.7. klo 9-10

Sekä Exe headhuntingin liiketoimintajohtaja Hannu Järvimäki p. 050 367 0862 seuraavina ajankohtina: 10-12.7, 22-24.7 ja 29-30.7

Vinkit hakemiseen

Vinkki 1: Avaa meille CV:ssä mitä työtehtäväsi ovat sisältäneet, pelkkä nimike ei vielä kerro sisältöä ja saavutuksiasi.

Vinkki 2: Muistathan hakemuksessasi kertoa, miksi olisit sopiva juuri tähän tehtävään keskittyen tulevaisuuteesi. CV:stä näemme historiasi.

Vinkki 3. Lähetäthän kaikki liitetiedostot PDF-muodossa

Katso myös video, jossa esihenkilö Katri ja kollega Teemu kertovat enemmän tehtävästä

 

 

HUUTOKAUPAT.COM - Suomen suurin verkkohuutokauppa

  • Yrityksen virallinen nimi on Mezzoforte Oy, mutta se tunnetaan paremmin markkinointinimellä Huutokaupat.com 
  • 98 oman alansa ammattilaista ja huippuosaajaa: asiakaspalvelu, teknologia, myynti, markkinointi ja viestintä, HR, talous
  • Matala hierarkia ja työkulttuuri, joka perustuu luottamukseen ja autonomiaan eli työntekijöiltä odotetaan oma-aloitteisuutta ja vastuunkantoa
  • Pääosin työntekijät puhuvat toistaiseksi suomea, mutta tulevaisuudessa kieli voi olla myös englanti
  • Toimisto Ruoholahdessa
  • Vaaka Partners on ostanut enemmistöosuuden Mezzofortesta 01/2023
  • Tavoitteena on jatkaa Huutokaupat.comin menestystarinaa ja luoda entistä paremmat edellytykset kasvulle  ja kiertotaloudelle.
Haluatko suosituksia samankaltaisista työpaikoista sähköpostitse?Tilaa hakuvahti

Huutokaupat.com - Markkinointipäällikkö

Mezzoforte Oy (Huutokaupat.com)
Helsinki
Kokopäiväinen
3 - 5 vuotta
Lukio
Alempi korkeakoulututkinto
Ammatillinen koulutus
Ylempi korkeakoulututkinto

Julkaistu 11.07.2024

Haluatko suosituksia samankaltaisista työpaikoista sähköpostitse?Tilaa hakuvahti