Työnantajamielikuva kuntoon
Työnantajamielikuvan rakentaminen on yksi parhaista keinoista tehostaa rekrytointia ja auttaa parhaista sopivimpia työntekijöitä löytämään yrityksesi. Työnantajakuvaa luodaan parhaiten sisältömarkkinoinnin keinoin - Jobly ja Alma Media tarjoavat sekä sisällöntuotannon että mediatilan saman katon alta.
Sisältö ratkaisee - mutta yhtä tärkeää on, että se huomataan. Jobly on Suomen ainoa EB-kumppani, jossa työnantajabrändisi saa some- ja hakukonetavoittavuuden lisäksi ansaitsemansa näkyvyyden ja lukukerrat Alman medioissa.
Sisällöt saavat näkyvyyttä tunnetuissa uutismedioissa, joihin kuuluvat mm. Suomen kattavimmat asiantuntijamediat, kuten Kauppalehti, Talouselämä, Tekniikka & Talous sekä viikottain yli 3 miljoonaa suomalaista tavoittava uutismedia Iltalehti. Perinteisen sisältömarkkinoinnin ja videoiden lisäksi Alman mediaverkosto mahdollistaa myös luovat ja monipuoliset tuotannot, jotka varmasti huomataan.
Jokainen EB-kampanja rakennetaan yksilöllisesti kullekin työnantajalle sopivaksi. Käytämme sisällöntuotannossa Alma Median sisältömarkkinointiin erikoistunutta Alma Brand Studiota sekä työelämäaiheisiin suuntautuneita vapaita toimittajia ja tuottajia.
Kampanjoissa voidaan yhdistää monipuolisesti videoita eri formaateissa, eri juttutyyppejä sekä kohdennettua digi- ja somemainontaa. Kampanjoiden kesto vaihtelee aina yksittäisistä tuotannoista jatkuviin video- ja juttusarjoihin. Sisältöjen suorittamista mitataan ja optimoidaan koko kampanjan keston ajan.
Delete tavoitti 80 000 työnhakijaa sisältömarkkinoinnilla – ”Rekrytoinnissa täytyy pysyä pinnalla”
Puhdistuspalveluita tarjoava Delete onnistui kasvattamaan rekrytointitehoaan panostamalla työnantajabrändiin sisältömarkkinoinnin avulla. Yhteistyö Jobly-työnhakupalvelun kanssa johti menestyksekkääseen työnantajabrändikampanjaan Iltalehdessä, joka tavoitti yli 80 000 lukukertaa aktiivisilta ja passiivisilta työnhakijoilta.
– Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen. Artikkeli on meidän näköisemme ja kuvastaa sitä rentoa työyhteisöä, joka meillä on, kertoo Deleten HR Manager Kati Manninen.
Toimivat työkalut työnantajabrändin rakentamiseen
Sisältömarkkinointi*
Kerro yrityksestäsi pintaa syvemmältä, inspiroi ja houkuttele tulevia työntekijöitä artikkeleilla, jotka julkaistaan haluamassasi Alman mediassa ja/tai Joblyn sivuilla.
- Ammattitoimittaja ideoi ja kirjoittaa kanssasi yrityksesi näköisen jutun.
- Mahdollista julkaista kaikissa Alma Median laadukkaissa medioissa.
- Julkaistavissa digissä ja/tai printtilehdessä.
Digimarkkinointi ja some
Alma-näkyvyyden lisäksi EB-kampanjan tavoittavuutta tehostetaan brändisi ilmeen ja äänensävyn mukaisella digimarkkinointi- ja sosiaalisen median kampanjalla.
- Joblyn kanssa kerrot tarinasi aidosti monikanavaisesti.
- Alma-verkoston lisäksi käytettävissäsi on eri digitaaliset kanavat ja sosiaalinen media.
- Työnantajabrändisi näkyy siellä, missä kohderyhmäsi on.
Videot*
Yritysvideo, mainos tai viraali somevideo? Tärkeintä on, että lopputulos on aito ja työyhteisön näköinen. Ammattilaisten toteuttamana homma hoituu tehokkaasti ja sujuvasti.
- Videopaketti on kaiken kattava "avaimet käteen" -paketti – helppoa ja nopeaa.
- Näkyvyyttä omilla sivuillasi, somessa tai Alman medioissa.
- Tuotanto sisältää aina pitkän videon asiakkaan omalle sivustolle ja lyhyen videon tekstitettynä mainontaan ja somekäyttöön.
*Sisältömarkkinointiartikkelin ja videotuotannon voi yhdistää yhdeksi kokonaisuudeksi luontevasti.
Kuinka tuloksellinen työnantajakampanja syntyy?
Työnantajabrändäyksen menestys piilee tarkassa suunnittelussa ja toimivissa sisällöissä. Joblyn asiantuntija Kirsi Pihkanen vie meidät kulissien taakse ja kertoo, kuinka vaikuttava työnantajabrändikampanja luodaan alusta loppuun.
– Ison mediatalon etuna on, että me tiedämme, mikä kiinnostaa suomalaisia ja kuinka puhutella kohderyhmää vakuuttavasti, Pihkanen kertoo.
Ota yhteyttä ja varaa aika Kirsin kanssa
Kerro meille tavoitteesi, niin luodaan yhdessä parhaista sopivin employer branding -kampanja.
Kirsi Pihkanen
Business Owner Employer Branding
Rekrytointimarkkinoinnin ja työnantajamielikuvan asiantuntija.
Puhelin: 010 665 2182
Sähköposti: [email protected]