"Saimme laajaa näkyvyyttä ja rekrytointi onnistui hyvin"
Tuote: Inspire
"Haimme tekniseen myynnin tukeen asiantuntijaa, ja tehtävään sopi monenlainen tausta. Siksi halusimme ilmoitukselle laajan näkyvyyden myös muualla kuin työnhakusivustolla.
Joblyn Inspire-tuote toimi hyvin tässä, saimme laajaa näkyvyyttä ja rekrytointi onnistui hyvin. Dataan perustuva näkyvyyden optimointi on tervetullut palvelu ja kampanja oli helppo toteuttaa!"
Ninna Rautavirta,
Recruitment Consultant,
S&S Consulting
"Suosittelen Joblya haastaviin hakuihin"
Tuote: Inspire
"Rekrytointi Joblyn kanssa sujui erinomaisesti. Tehokkaan kampanjan avulla tavoitimme monia potentiaalisia hakijoita ja paikka saatiin täytettyä!
Yhteistyö Joblyn yhteyshenkilön Ilarin kanssa oli helppoa ja tehokasta. Sain lisätietoa eri kampanjavaihtoehdoista ja kattavan raportin rekrytoinnin päätteeksi.
Suosittelen Joblya haastaviin hakuihin."
Essi Karvonen,
Advisor, Partner, PsM
HRS Advisors
"Olemme olleet lopputulokseen todella tyytyväisiä"
Tuote: Inspire+
"Olemme käyttäneet Joblya useissa eri rekrytoinneissa. Esimerkiksi varhaiskasvatuksen puolella rekrytointi on haastavaa, koska kilpailemme samoista hakijoista pääkaupunkiseudun kanssa.
Jobly Inspire+ -kampanjan avulla olemme kuitenkin saaneet huikeasti lukukertoja ja laajaa näkyvyyttä työpaikkailmoituksillemme, ja olemme olleet lopputulokseen todella tyytyväisiä. Palvelu pelaa hyvin ja kaikki järjestyy aina nopeasti. Yhteistyö Joblyn kanssa on mukavaa, sujuvaa ja joustavaa.
Anni Kauppinen,
Henkilöstöasiantuntija,
Tuusulan kunta
"Olemme saaneet selvästi enemmän hakemuksia"
Tuote: Inspire+
"Saamme Nordnetiin rekrytoitua hyvin osa-aikaisia ja opiskelijoita aloitteleviin positioihin oman vahvan median kautta, sillä Nordnet on kaupallisen alan opiskelijoiden #8 ihanteellisin työnantaja (Universum Awards 2023). Mutta varsinkin haastavimmissa ammattilais-rekrytoinneissa olemme hyödyntäneet Nordnetin omien kanavien lisäksi Joblyn Inspire+-kampanjaa.
Huomasimme ensimmäisen kerran Inspire+-pakettia hyödyntäessämme, että hakemuksia tuli huomattavasti enemmän verrattuna aikaisempiin toimenpiteisiin. Seuraavissa rekrytoinneissa päätimme hyvien kokemusten pohjalta jatkaa Inspire+:n käyttämistä ja niissä jatkui sama menestys. Olemme saaneet selvästi enemmän hakemuksia ja suuri osa niistä on ollut laadukkaita. Jokaiseen rekrytointiin on löytynyt Joblyn tukemana sopiva tyyppi.
Jobly on reagoinut rekrytointeihin ja tarpeisiimme nopeasti. Yhteistyö on ollut sujuvaa ja mutkatonta. Yhteyshenkilö on ollut joustava ja tarjonnut meille sopivia vaihtoehtoja. Aiomme jatkaa yhteistyötä, kun rekrytointitarpeita herää."
Soile Ruuskanen, Head of Marketing and Online Sales Finland,
Nordnet
"Saimme työpaikkailmoituksellemme laajan näkyvyyden ja paljon hyviä hakijoita"
Tuote: Inspire++
"Haimme meille kaupallista johtajaa. Vaatimukset tulevan kaupallisen johtajan osaamiselle ja kokemukselle olivat korkeat, joten päätimme käyttää Joblyn Inspire++ -pakettia. Työpaikkailmoituksen tekeminen oli helppoa ja saimme siihen Joblystä selkeät ohjeet ja tuen.
Saimme työpaikkailmoituksellemme laajan näkyvyyden ja paljon hyviä hakijoita. Onnistuimme rekrytoinnissa ja siinä auttoi sujuva yhteistyö Joblyn kanssa."
Kaili Koiv, HR-asiantuntija,
Romu Keinänen Oy
"Saimme paljon hakemuksia ja löysimme sopivat henkilöt"
"Rekrytointi sujui erinomaisesti, saimme paljon hakemuksia ja löysimme sopivat henkilöt avoimiin paikkoihimme. Yhteistyö oli erittäin sujuvaa jokaisessa pisteessä aina ensimmäisestä myyntipalaverista raportin läpikäyntiin.
Erityiskiitos Joblyn CX-tiimille, joka oli erittäin avulias ja he vastasivat nopeasti kaikkiin kysymyksiimme.
Yleisesti asiakaskokemus Joblyn kanssa työskentelystä oli loistava ja koin, että tarpeemme tulivat hyvin huomioiduksi."
Susanna Lustig
Head of Sales, Splay One
"Joblyn tiimi toimii suuntaamme proaktiivisesti ja lähestyy asioita hyvin ratkaisukeskeisesti"
"Yhteistyöhömme Joblyn kanssa on toiminut hyvin. He ovat aktiivisesti kehittäneet omaa tuotettaan ja sitä kautta tuoneet meille paitsi trafiikkia myös lisäarvoa liiketoiminnan kehittämiseen.
Erityisesti heidän ymmärryksensä kohderyhmistä ja datasta on ollut meille arvokasta. Arvostamme erityisesti sitä, että Joblyn tiimi toimii suuntaamme proaktiivisesti ja lähestyy asioita hyvin ratkaisukeskeisesti."
Maria Malila
Asiakasmarkkinointijohtaja,
Eezy Henkilöstöpalvelut Oy
"Valitsimme Joblyn, koska tavoitteenamme on tavoittaa enemmän hakijoita uusia kanavia hyödyntäen"
"Valitsimme Joblyn, koska tavoitteenamme on tavoittaa enemmän hakijoita uusia kanavia hyödyntäen. Meillä on käytössä rajaton työpaikkailmoitusten kuukausipaketti, sillä ilmoitamme volyymillisesti paljon ja siihen rajaton paketti on järkevin.
Yhteistyö on sujunut hyvin - kommunikointi yhteyshenkilöömme Tuukkaan ja asiakaspalveluun on matalakynnyksistä ja helppoa. Joblylla on hyvä asenne tekemiseen ja asiat hoidetaan nopeasti. Tuukka on nopea ja luotettava tyyppi, jonka kanssa on aina ollut mukava tehdä yhteistyötä."
Sini Saikkonen,
Markkinointipäällikkö,
SOL Henkilöstöpalvelut Oy
"Joblyn kanssa yhteistyö on ollut mutkatonta ja sujuvaa. Olemme halunneet yksittäisten työpaikkailmoitustemme lisäksi näkyvyyttä myös brändillemme ja molempiin on löytynyt työkaluja Joblylta."
Sari Lundén
Business Unit Manager, Kaiku HR Tampere
"Joblyn tuotteista ja palveluista löytyy kattavasti ratkaisuja erilaisiin rekrytointitarpeisiin. Lisäksi yhteistyö Joblyn henkilöstön kanssa on helppoa ja nopeaa."
Terhi Marttinen
Toimitusjohtaja, HR Point
"Yhteistyö on ollut sujuvaa ja aktiivista. Sovitut kampanjat ovat tuottaneet toivotun tuloksen."
Ulla Vesterinen
Työsuhdeasiantuntija, HR, Helsinki Business College Oy
Delete tavoitti 80 000 työnhakijaa sisältömarkkinoinnilla – ”Rekrytoinnissa täytyy pysyä pinnalla”
Puhdistuspalveluita tarjoava Delete onnistui kasvattamaan rekrytointitehoaan panostamalla työnantajabrändiin sisältömarkkinoinnin avulla.
Yhteistyö Joblyn kanssa johti menestyksekkääseen työnantajabrändikampanjaan Iltalehdessä, joka tavoitti yli 80 000 lukukertaa aktiivisilta ja passiivisilta työnhakijoilta.
– Olemme erittäin tyytyväisiä lopputulokseen. Artikkeli on meidän näköisemme ja kuvastaa sitä rentoa työyhteisöä, joka meillä on, kertoo Deleten HR Manager Kati Manninen.
Helsingin Satama tavoittaa tarinankerronnan avulla - ”Työnhakijat ovat ottaneet artikkelit puheeksi haastatteluissa””
Helsingin Satama teki yhdessä kanssamme kolmen artikkelin sarjan, joka julkaistiin Tekniikka&Talouden verkkosivustolla.
Tavoitteena oli tehdä Helsingin Satama tunnetuksi työpaikkana ja asiantuntijaorganisaationa. Tarkoituksena oli tavoittaa erityisesti teknisen ja kaupallisen puolen osaajia ja kertoa, minkälainen Helsingin Satama on työpaikkana ja minkälaisia ihmisiä siellä työskentelee. Tulokset olivat hyviä.
– On ollut ilahduttavaa huomata, että työnhakijat ovat ottaneet julkaistut jutut puheeksi haastatteluissa, kertoi Helsingin Sataman henkilöstöjohtaja Katja Riikola.
Suomen Pankin sisältömarkkinointikampanja Kauppalehdessä ja Tivissä lisää tietoisuutta IT-osaajien uramahdollisuuksista.
Suomen Pankki halusi lisätä tietoisuutta IT-osaajille tarjoamistaan uramahdollisuuksista.Yhdessä Joblyn kanssa toteutettu sisältömarkkinointikampanja Kauppalehdessä ja Tivissä teki juuri sen - ja sai pankkilaiset ottamaan artikkelin omakseen. Lisäksi juttu linkittyy sujuvasti työpaikkailmoituksiin ja tarjoaa arvokasta lisätietoa työnhakijoille.
Koska aiemmat kampanjat Alman mediaverkostossa olivat tuottaneet hyviä tuloksia, Joblyn avulla tuotettu artikkelimuotoinen sisältö oli luonteva seuraava askel.
– Koko prosessista jäi todella positiiviset fiilikset. Tämäntyyppinen artikkeli on aika pitkäikäinen ja uskon, että se kantaa investointina vielä pitkälle, kertoi Suomen Pankin HR Partner Anna-Kaisa Riekkola.
"Enemmän hakijoita kuin kahtena edeltävänä vuonna yhteensä" – Koneen kampanja hissiasentajakoulutukseen oli menestys
Joblyn työnantajabränditiimi loi kampanjaa varten KONEen ilmeellä brändätyn oman sivun, jossa kerrottiin hissiasentajan työstä ja koulutuksesta. Hakijoita aktivoitiin työnantajavideolla ja chatbotilla, jonka avulla pystyi testaamaan soveltuvuutensa koulutukseen. Kampanjasivua markkinoitiin monipuolisesti Alman mediaverkostossa. Koska kohderyhmä oli nuorta, valikoitui yhdeksi kanavaksi myös Snapchat.
– Oli koko ajan sellainen fiilis, että Joblyn asiantuntijat ymmärsivät, mitkä meidän tarpeemme ovat. Kokonaisuus näytti oikein hyvältä. Hyvin tuli näyttökertoja, jotka realisoituivat hakijoina ja vieläpä hyvinä hakijoina. Suosittelen ehdottomasti Joblya. Jos miettii aiempien vuosien kampanjoita, saimme tällä kertaa enemmän hakijoita kuin edeltävänä kahtena vuotena yhteensä, kertoi Koneen HR Center of Expertise Joonas Kuutsa.
Etelä-Karjalan hyvinvointialue tavoitti lääkärit brändikampanjalla – ”Meidät huomattiin eri kanavissa”
Etelä-Karjalan hyvinvointialue toteutti työnhakupalvelu Joblyn kanssa Ihminen se on lääkärikin -brändikampanjan hyvinvointialueen tarjoamista uramahdollisuuksista.Lääkärit ja erikoislääkärit eivät ole helppo kohderyhmä, mutta kampanjassa päästiin tavoitteisiin.
– Helsingin lääkäripäivillä lääkärit kävivät kertomassa, että ovat huomanneet meidät eri kanavissa ja kehuivat kampanjan ilmettä, kertoo EKHVA:n rekrytointiasiantuntija Marianne Svahn.
– Monikanavaisuus oli avain kampanjan toteuttamiseen. Jobly loi asiakkaan ilmeen mukaisen kampanjasivun, johon ohjattiin liikennettä eri kanavista.
HSY:n laaja brändikampanja aktivoi työnhakijat – menestys TikTokissa yllätti
Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymä HSY tavoitti suomalaisia työikäisiä ihmisiä laajalla ja monikanavaisella brändikampanjalla.
– Halusimme tuoda esille, kuinka oppimis- ja koulutusmyönteinen organisaatio olemme. Lisäksi halusimme lisätä tietoa ainutlaatuisista vesihuollon asiantuntijatehtävistä, sanoo HSY:n HR Partner Anne-Mari Honkavaara.
Myös työnhakijat huomasivat kampanjan eri kanavissa.
– Rekrytointien yhteydessä hakijat ovat kertoneet löytäneensä meidät artikkelin ja Joblyn kautta, Honkavaara kertoo.
– TikTok ja muu some oli todella tavoittava, mikä jopa hieman yllätti. Siinäkin mielessä kamppis onnistui, kertoo HSY:n henkilöstöjohtaja Merja Soosalu.
Tuhat rekrytointia vuodessa – Compass Group luottaa Joblyn asiantuntijuuteen
Compass Group on tehnyt jo pitkään yhteistyötä Joblyn kanssa.
– Käytössämme on automaatio, joka tuo kaikki avautuvat työpaikkailmoituksemme Joblyyn. Lisäksi olemme ostaneet kampanjoilla lisänäkyvyyttä tiettyihin rekrytointeihin ja tehneet sisältömarkkinointikampanjoita yhdessä, kertoo Senior Manager, HR Business Partner Mari Helenius.
Compass Group viestii aktiivisesti työnantajuudestaan. Yhtiö toteutti lokakuun puolivälistä marraskuun puoliväliin laajan työnantajamielikuvakampanjan, jossa Jobly oli yksi kumppaneista. Mukaan kuului lisäksi iso radiokampanja ja myös kilpailevan työpaikkasivuston artikkeli
Kampanjan ansiosta kävijämäärät urasivuilla kasvoivat 30 prosentilla. Tulosten perusteella Joblyn osuus kampanjasta tavoitti eniten alasta kiinnostuneita.
– Meidän statistiikkamme mukaan Joblyn kautta tuli eniten liikennettä kampanjan aikana. Näkyvyys oli monikanavaista. Oli artikkelia, chatbottia ja kaikki mahdolliset kanavat olivat käytössä, joista Alma Median verkostolla oli iso rooli. Tavoitteena oli miljoonanäkyvyys, mutta pääsimme jopa yli kahteen miljoonaan.