You are here

Monsterista Joblyksi - uuden työnhakupalvelun tarina

Monster.fi on nyt Jobly.

Monster.fi tunnettiin Suomessa digitaalisen työnhaun pioneerina vuodesta 2004 alkaen. Nyt on aika kasvaa vastaamaan tulevaisuuden rekrytointihaasteisiin. Monster.fi on nyt Jobly.  

Jobly tunnettiin aiemmin Monsterina, joka oli osa kansainvälistä ketjua. Alma Media hankki Monsterin Suomen liiketoiminnan kokonaan omistukseensa vuonna 2021. Viime vuosina rekrytointibisnekseen panostanut Alma omistaa työnhakupalveluja 11 eri maassa, joista suurin osa on maansa markkinajohtaja. 

Se on tavoitteena myös Joblyn kohdalla.  

– Jobly on Suomen ainoa kotimaisen mediatalon omistama työnhakupalvelu. Se tuo valtavaa kilpailuetua, kun ajattelee, että Alman mediaverkosto tavoittaa viikoittain 3,3 miljoonaa suomalaista, eli 87 prosenttia 15–74 vuotiaista. Joblyn avoimet työpaikat näkyvät isosti Alman medioissa, kuten Iltalehdessä, Kauppalehdessä ja Talouselämässä, sanoo Joblyn markkinointijohtaja Annika Ruola

Joblyn tarina alkoi jo keväällä 2021, kun hakusivusto uudistettiin teknisesti. Vaikka nimi pysyi vielä tuolloin Monsterina, on konepellin alla tehty työ käyttäjäkokemuksen parantamiseksi tuottanut tulosta. Viime vuoden elokuuhun verrattuna vierailut sivustolla ovat kasvaneet yli 53 % ja työhakemukset huimat 172 %. 

Jo ensimmäisen viikon jälkeen nähtävissä on selkeä kiinnostuspiikki palvelua kohtaan. Uusia hakuvahteja tehtiin vuoden takaiseen verrattuna 89 prosenttia enemmän. 

Uusi työkalu kriittisiin rekrytointeihin 

Uusi Jobly Inspire -rekrytointikampanja on luotu vastaamaan kaikista haastavimpiin ja kriittiisiin rekrytointeihin. Joblyn asiantuntijat rakentavat kahden viikon kampanjan puolestasi. Asiantuntijamme optimoivat ja kohdentavat kampanjaa koko sen keston ajan, mikä takaa tasosta riippuen 2000-4500+ ilmoituksen lukukertaa.  

Panostusta voi säädellä kolmen eri vaihtoehdon avulla: Inspire++, Inspire+ ja Inspire. Inspire-kampanjat ostetaan asiakaspalvelumme kautta, jolloin asiantuntijamme räätälöivät juuri tarpeisiisi sopivan kampanjan. Lue lisää.

Kehitystyö jatkuu edelleen ja sen keskiössä on työnhakija. 

– Tärkein tavoitteemme on, että mahdollisimman moni löytäisi itselleen sopivimman työpaikan, painottaa Joblyn maajohtaja Mika Kiiskinen

Jätä työpaikkailmoitus

 

(Artikkeli julkaistu 10.11.2022)