"Enemmän hakijoita kuin kahtena edeltävänä vuonna yhteensä" - KONEen kampanja hissiasentajakoulutukseen oli menestys

"Meille oli tärkeää saada koulutukselle sellaista lisänäkyvyyttä, johon ei omin voimin pystytä", kertoo Joonas Kuutsa.

KONE haki uusia hissiasentajia oppisopimuskoulutuksen kautta syyskuussa 2023. Haku ei ollut lähtötilanteeltaan helppo, sillä vaatimuksena koulutuksen aloittamiseen on sähköalan perustutkinto ja B-ajokortti.

Yhtiö kouluttaa itse omat hissiasentajansa KONEen teollisuusoppilaitoksessa. Koulutus kestää 1,5–2 vuotta ja sen ajalta maksetaan palkkaa.

– Meille oli tärkeää saada koulutukselle sellaista lisänäkyvyyttä, johon ei omin voimin pystytä. Jobly nousi yhtenä kumppanina esiin ja lähdimme työstämään kampanjakokonaisuutta, kertoo HR Center of Expertise Specialist Joonas Kuutsa.

Joblyn työnantajabränditiimi loi kampanjaa varten oman sivun, jossa kerrottiin hissiasentajan työstä ja koulutuksesta. KONEen ilmeellä brändätyllä sivulla hakijoita aktivoitiin työnantajavideolla ja chatbotilla, jonka avulla pystyi testaamaan soveltuvuutensa koulutukseen.

Kampanja oli käynnissä 1.9-30.9.2023. Kampanjasivua markkinoitiin monipuolisesti Alman mediaverkostossa. Koska kohderyhmä oli nuorta, valikoitui yhdeksi markkinointikanavaksi myös Snapchat.

– Oli koko ajan sellainen fiilis, että Joblyn asiantuntijat ymmärsivät, mitkä meidän tarpeemme ovat. Kokonaisuus näytti oikein hyvältä.

Kuutsan mukaan kampanja oli menestys.

– Hyvin tuli näyttökertoja, jotka realisoituivat hakijoina ja vieläpä hyvinä hakijoina, Kuutsa sanoo.

– Suosittelen ehdottomasti Joblya. Jos miettii aiempien vuosien kampanjoita, saimme tällä kertaa enemmän hakijoita kuin edeltävänä kahtena vuotena yhteensä, hän jatkaa.

 

Lue myös: Suomen Pankki nosti IT-työpaikkansa esille uratarinalla – Joblyn toimittaja teki ratkaisevan huomion
Lue myös: Delete tavoitti 80 000 työnhakijaa sisältömarkkinoinnilla – ”Rekrytoinnissa täytyy pysyä pinnalla”
Lue myös: Työnhakija ei enää nöyristele – ovatko CV:t ja hakemuskirjeet pian historiaa?