Työnantajabrändin rakentaminen somessa - voittavan tekemisen trendit

Työnantajabrändin rakentaminen somessa - voittavan tekemisen trendit

Jobly Herättää -aamiaistilaisuus kokosi HR-ammattilaiset Alma-talolle kuulemaan työnantajabrändin rakentamisesta sosiaalisen median avulla.

– Missä sidosryhmä, esimerkiksi yrityksen työntekijät, ovat erityisen hyviä ja miten se näkyy konkreettisesti? Työntekijälähettilyys syntyy muuttamalla se sisällöksi, kertoo sosiaalisen median toimisto Kurion luova johtaja Jari Lähdevuori.

Tämä peruskaava on toimiva keino, kun kerrotaan yrityksen tekemisestä uusien työntekijöiden houkuttelemiseksi.

Lähdevuori kertoi inspiroivassa puheenvuorossaan Jobly Herättää -aamiaistilaisuudessa esimerkkejä somemainonnasta työnantajabrändin kehittämisessä. 

Lisäksi hän esitteli Kurion vuosittaista sosiaalisen median trendiraporttia. Tätä someraamatuksikin kutsuttua tutkimusta varten on vuosien varrella saatu liki 200 huippuasiantuntijaa jakamaan omat ennustuksensa. 

Käyttäjien tekoälyllä luoma sisältö on yksi merkittävä trendi. Generatiivinen tekoäly mahdollistaa villien ideoiden visualisoinnin. Käyttäjät ottavat aktiivisesti kantaa brändien tekemisiin ja luovat itse ideoita, minkälaisia uutuustuotteita he haluaisivat brändien valmistavan. 

Virtuaalivaikuttajat ovat toinen kasvava trendi. Tekoälyllä luodut vaikuttajahahmot ovat saaneet jalansijaa somessa ja suuria seuraajamääriä. Kaupallisten yhteistöiden lisäksi isot brändit luovat myös omia virtuaalivaikuttajia.

TikTokista tutut äärimmäisen nopeatempoiset lyhytvideot ovat lyöneet läpi kaikilla somealustoilla, ja hyppyleikkaukset ovat levinneet myös tv-sarjoihin. Raportin mukaan samalla on saavutettu piste, jossa yleisöt alkavat vähitellen kaivata jotain muuta. 

Tutustu Somemarkkinoinnin trendit -raporttiin täällä.

Monikanavaiset työnantajabrändikampanjat

Joblyn Account Director Kirsi Pihkanen kertoi tuoreista työnantajabrändikampanjoista Esperi Caren ja HSY:n kanssa.

Esperi Caren rekrytointipäällikkö Johanna Nykänen ja rekrytointiasiantuntija Roosa Laitila esittelivät kesätyökampanjan taustoja ja tuloksia. Somessa, hakukoneissa ja Alman verkostossa markkinoitu kampanja toi ennätysmäärän hakemuksia maaliskuussa. Lue lisää.

HSY:n HR Partner Anne-Mari Honkavaara kertoi, että heidän brändikampanjansa pohjautui Tekniikka&Talous -lehdessä julkaistuun artikkeliin ja Joblyn kampanjasivuun. Sivulla oli mukana myös botti, jonka avulla kävijät saivat lisätietoa HSY:n monipuolisista tehtävistä. Lue lisää.

Löydä parhaista sopivin

Jobly on Alma Median omistama työnhakupalvelu, joka tavoittaa kaikki työikäiset suomalaiset. Kiinnostuitko monikanavaisesta brändikampanjasta? Lue lisää

 

Kirsi Pihkanen
Business Owner Employer Branding

Rekrytointimarkkinoinnin ja työnantajamielikuvan asiantuntija.

Puhelin: 010 665 2182
Sähköposti: [email protected]

 

 

 

 

Ota yhteyttä!