Espoon kaupungilla ihmisläheinen ote rekrytointiin - lisätehoa työnantajakampanjalla

Espoon kaupungin varhaiskasvatus sai lisätehoa rekrytointiin työnantajakampanjan avulla.

Espoon kaupungin varhaiskasvatus sai tehoa rekrytointiin työnantajakampanjan avulla. Kevään aikana Joblyn kanssa toteutetun kampanjan tavoitteena oli esitellä Espoon kaupunkia työnantajana ja kertoa monipuolisista uramahdollisuuksista varhaiskasvatuksen parissa.

Iltalehdessä julkaistiin artikkeli Janina opiskelee ja tekee töitä unelma-ammatissaan - tällaista on arki espoolaisessa päiväkodissa, jossa varhaiskasvatuksen lastenhoitajana työskentelevä Janina Sokka kertoo 19-vuotisesta urastaan. Hän opiskelee työn ohessa ja aikoo valmistua varhaiskasvatuksen opettajaksi työnantajan tukemana.

Artikkelia elävöitettiin videoilla ja lisäksi kiinnostuneet pystyivät jättämään yhteystietonsa chatbotin kautta.

Juttuun haluttiin elävä esimerkki kaupungin ihmisläheisestä suhtautumisesta työntekijöihin. Espoon varhaiskasvatus on jo pitkään tehnyt rekrytointeja palveluasenteella.

­– Yksi tulostavoitteistamme on hakijatyytyväisyys, kertoo Espoon kaupungin johtava rekrytointiasiantuntija Karine Ketolainen.

Se näkyy muun muassa siinä, että esihenkilöitä ohjeistetaan varaamaan riittävästi aikaa keskustelulle. Haastattelu, jossa työnhakijaa tentataan, ei ole enää nykypäivää.

­– Hakijoilla on yhtä paljon kysyttävää kuin meilläkin, Ketolainen sanoo.

Työsuhde-eduista ja muusta tuesta kerrotaan avoimesti rekrytointivaiheessa. Kaupunki tukee työntekijöitään urapolullaan ja mahdollistaa lisäkouluttautumisen työn ohessa. Iltalehdessä julkaistu artikkeli on näiden asioiden viestimiseen hyvä keino.

Työnantajabrändi kuntoon Joblyn kanssa

Investoi nykyiseen henkilöstöön ja tulevaisuuden tekijöihin. Employer branding tekee yrityksestäsi houkuttelevan ja sitouttaa työntekijöitä. Joblysta saat saman katon alta sekä tuotannon että Suomen kattavimmat jakelukanavat sisällöille. Lue lisää.

Lue myös: Delete tavoitti 80 000 työnhakijaa sisältömarkkinoinnilla – ”Rekrytoinnissa täytyy pysyä pinnalla”
Lue myös: Kuinka tuloksellinen työnantajakampanja syntyy?
Lue myös: Työnhakija ei enää nöyristele – ovatko CV:t ja hakemuskirjeet pian historiaa?
Lue myös: Rekrytointihaasteet eivät ole helpottumassa – talouden epävarmuus luo painetta osaajien houkuttelemiseen